....ρε ουουστ....!!!

.....οι γαλαζοαίματοι στο σόι μου ξεκινούν από εμένα...!!!...!!!

My Photo
Name:
Location: Αθήνα, Greece

"Όχι! Όχι! Ποτέ μην αναγνωρίσεις τα σύνορα του ανθρώπου! Να σπας τα σύνορα! Ν'αρνιέσαι ότι θωρούν τα μάτια σου! Να πεθαίνεις και να λες: Θάνατος δεν υπάρχει!" Νίκος Καζαντζάκης

Number of online users in last 3 minutes

Friday, November 24, 2006

....η αλήθεια είναι.......τα ψέματα....



Σχεδόν πάντα όταν διαβάζω βιβλία λογοτεχνίας που μου τραβάνε το ενδιαφέρον, αναρωτιέμαι ποιό μπορεί να ήταν το ερέθισμα του συγγραφέα...η έμπνευση ή όπως αλλιώς θέλει να το πει ο καθένας μας, για το ξεκίνημα αυτού του βιβλίου. Τι μπορεί να τον επηρρέασε για να αλλάξει ύφος γραφής 2 κεφάλαια παρακάτω....και γενικότερα προσπαθώ να "νιώσω" όσο μπορώ τους χαρακτήρες και τον δημιουργό τους.

Περίεργο "παιχνίδι" του μυαλού μου, που άλλοτε με χαλαρώνει και με ταξιδεύει....άλλωτε πάλι με προβληματίζει πολύ. Η ουσία είναι όμως ότι σχεδόν πάντα μπορώ μόνο να υποθέσω. Δεν με στεναχωρεί αυτό ιδιαίτερα γιατί είναι μέρος της ζωής πιστεύω. Ακόμα και όταν μιλάω με ένα φίλο που τον ξέρω καλά, μπορεί να "είμαι σίγουρος" ότι τον νιώθω και να έχω πέσει έξω για 1002 λόγους........όπως και το αντίθετο φυσικά......μου έχει τύχει να ανοίξω μια πολύ όμορφη και ειλικρινή συζήτηση με έναν άνθρωπο που τον ξέρω 2 μέρες και ενώ θεωρώ ότι κάπου είναι ανούσιο να "πιάσω" μερικά θέματα μαζί του......να τον έχω ¨νιώσει" και να με έχει "νιώσει" με ένα εκπληκτικό τρόπο.

Ίσως όμως αυτή είναι και η όλη μαγεία......να μην είσαι σίγουρος για κάποια πράγματα.....να ελπίζεις ότι μπορεί να γίνουν.....να προσπαθείς για να γίνουν και να νιώθεις σα "σφουγγάρι συναισθημάτων" κατά τη διάρκεια όλων των εμπειριών σου......

Χθες λοιπόν, ξεκίνησα να διαβάζω ένα βιβλίο που έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Η συγγραφέας του αποκαλύπτει τα ερεθίσματα των ιστοριών του βιβλίου της. Το μισό βιβλίο έχει αυτοτελείς ιστορίες και το άλλο μισό είναι γεμάτο με τις αληθινές αντίστοιχες ιστορίες, που ήταν το ερέθισμα.

Αναρωτήθηκα στην αρχή ποια ιστορία να διαβάσω πρώτη. Την αληθινή?......και μετά να δω πως την έπλασε η συγγραφέας ή το αντίστροφο?.....σύντομα επέλεξα το αντίστροφο. Βέβαια το μυαλό μου, μου έπαιζε ένα ανελέητο παιχνίδι πλέον γιατί ξέρωντας ότι σε 2 ώρες θα είχα μάθει και την "αλήθεια" αλλά και το "ψέμα", προσπαθούσα να μαντέψω όχι απλά το ερέθισμα για κάθε σελίδα......αλλά το ερέθισμα για κάθε πρόταση και λέξη......στοιχιμάτιζα με τον εαυτό μου κατά κάποιο τρόπο.......

Τελειώνοντας το πρώτο λογοτεχνικό κείμενο είχα ταξιδέψει ήδη στο Άμστερνταμ και είχα ζήσει εν μέρη τα "σημεία και τέρατα" του μυθιστορήματος.......ένιωθα σαν να είχα φάει από εκείνο το κομμάτι "κέικ" που με έστειλε στο νοσοκομείο σαν άβγαλτο.......σαν να είχα παντρευτεί με κουμπάρα μια πόρνη από τις πασίγνωστες βιτρίνες.......και σα να είχα ξυπνήσει σε εκείνο το δωμάτιο της ακολασίας μη ξέρωντας ποιος είναι ποιος, δίπλα μου......

Γυρνάω από την άλλη μεριά του βιβλίου με πολύ αγωνία για να διαβάσω την αντίστοιχη αληθινή ιστορία, η οποία ήταν το ερέθισμα της Λένας Διβάνη για ότι με ταξίδεψε πριν........έπαθα πλάκα........διαβάζω τη πρώτη πρόταση και έλεγε: H "Μελίνα" υπάρχει!......

.....άρα ο πυρήνας της όλης ιστορίας ήταν αληθινός......δεν το φαντάστηκε σε κάποια στιγμή έμπνευσης στη Μονεμβασιά ή σε κάποιο άλλο παραμυθένιο μέρος, δεν τον φαντάστηκε κάνοντας το πρωινό τσιγάρο.....γνώριζε τον "δράστη του όλου εγλήματος".....!!!!!!!

Σκέφτηκα ότι τελικά επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά, ότι κάποια παράδοξα η ακόμα και απίστευτα, για τον δικό μας μικρόκοσμο, πράγματα θα μπορούσαν να συμβούν και σε μας αν το επιδιώξουμε, αν πραγματικά το επιδιώκαμε και αν πραγματικά θέλαμε να ρισκάρουμε ίσως..........Ο διπλανός μας........αυτός ο άγνωστος που πίνει το καφέ του στο διπλανό τραπεζάκι, αυτός με τη περίεργη φάτσα που είναι δίπλα μου στη συναυλία ή με σκουντάει στο δρόμο, αυτός που κάθησα τυχαία δίπλα του στο αεροπλάνο....η ταμίας του super market.......ίσως όλοι αυτοί να έχουν "όλα αυτά τα απίθανα" για μένα και για σένα.....σαν καθημερινότητα.....μοναδικό τρόπο ζωής και λειτουργείας τους σαν άνθρωποι!!!!!

Τελικά αναρωτιέμαι..........τι είναι "άπιαστο σαν ψέμα"??.......τι είναι αλήθεια.....ή μάλλον διορθώνω....... "αλήθεια μου"....."αλήθεια σου"....."αλήθεια της"....."αλήθεια τους".....

.......κάποτε φιλοσοφόντας τη ζωή μου και πέρνωντας αποφάσεις που με έκαναν να αλλάξω τη "προδιεγραμμένη" μοίρα μου στα 25 μου.....είχα σκεφτεί ότι......"μεγάλε μόνο αν ξεπεράσεις τον εαυτό σου θα τον βρεις".......διαβάζοντας αυτό το βιβλίο χθες και την αληθινή ιστορία του....κατά κάποιο τρόπο ένιωσα ότι υπάρχουμε πολλοί εκεί έξω......ίσως το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ζούμε ψάχνωντας αυτό που θέλουμε τελικά και όχι να συμβιβαζόμαστε με "ότι διαθέσιμο" μας δίνει ο μικρόκοσμος που έτυχε να ζούμε τη κάθε χρονική περίοδο της ζωής μας........!

"Καλά μας ταξίδια...........!!! "

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Δεν είναι εύκολο να ξεπεράσεις τον εαυτό σου και να αφήσεις όλα αυτά που σε κρατάνε πίσω, συμβιβαζόμαστε με οτι μας δίνεται γιατι είναι ευκολο και δυστηχώς κάθε φορά την πατάμε.
Ακόμα κι εγώ που στη θεωρία ολα αυτά τα πιστεύω στην πράξη φοβάμαι, πάντα κάτι με σταματάει. Να ρισκάρω εκ του ασφαλούς ακόμα και στη ρουλέτα, να βάλω μια μάρκα σε κάθε νούμερο για να μην βγώ εντελώς χαμένη.

November 24, 2006 1:27 PM  
Blogger ονειροπόλος πάνθηρ... said...

Μαράκι πιστεύω ότι η ζωή μας είναι οι επιλογές μας....αυτό με συγκίνησε και στο βιβλίο.Συγνώμη αλλά δε μπορώ να δεχτώ το "ποντάρισμα" στη "ρουλέτα" που περιγράφεις....δεν οδηγεί πουθενά αλλού παρά σε απογοητεύσεις, όπως λες και μόνη σου....δεν υπάρχουν εγγυήσεις στη ζωή...τα πάντα ανατρέπονται εκεί που δεν το περιμένεις....ένας φίλος μου είπε κάποτε...."μικρό ρίσκο....μικρές προσδοκίες....μικρές απολαύσεις"....

November 24, 2006 1:42 PM  
Blogger Εύα said...

για σκετο καθαρμα,μια χαρα σε βρισκω.Πιο κυριο απο πολλους"κυριους"

November 25, 2006 11:11 PM  
Blogger ονειροπόλος πάνθηρ... said...

καλημέρα Εύα
....κοίταξε να δεις.....κάνω μια φιλότιμη προσπάθεια να βγάλω ένα πρόσωπο και μια φήμη καθάρματος στη κοινωνία....δε θα έρχεσαι τώρα εσύ να μου χαλάς τη πιάτσα και να με λες "κύριο" και άλλα συναφή απαξιωτικά πράγματα έτσι?...άντε.... σε συγχωρώ για τελευταία φορά και επειδή έχω τα κέφια μου και μόνο.....;- )))))))))

November 27, 2006 10:25 AM  
Blogger srm1033 said...

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η ειλικρίνεια. Έτσι και μάθεις να την προσποιείσαι, έκανες την τύχη σου!
Bloch Arthur

November 27, 2006 1:30 PM  
Blogger srm1033 said...

ααα και καλή εβδομάδα....

November 27, 2006 1:30 PM  
Blogger ονειροπόλος πάνθηρ... said...

.....ώστε ζεις!!!!!
...ρε τον Αρθούρο τι λέει.....καλή βδομάδα βρε!!! :-))

November 27, 2006 1:34 PM  
Blogger srm1033 said...

Ναι γλυκιέ μου σε πείσμα των απανταχού κακόγλωσσων ζω και τρέχω πανικόβλητη.

November 28, 2006 2:33 PM  
Blogger maggie said...

γειά!!μήπως μπορείς να μου πεις ποιό ήταν το βιβλίο?

xxx

December 07, 2006 3:57 PM  
Blogger ονειροπόλος πάνθηρ... said...

....βρε συ δεν κατάλαβες??
...Λένα Διβάνη..."Η αλήθεια είναι....ψέματα"

:-)))))))))

December 07, 2006 4:00 PM  

Post a Comment

<< Home